5 najczęstszych błędów w eksploatacji auta z filtrem DPF
17.12.2018

 5 najczęstszych błędów w eksploatacji auta z filtrem DPF

Ze względu na budowę filtra cząstek stałych, jego regeneracja po pewnym przebiegu jest nieuchronna. Warto aby profesjonalny warsztat, po wykonaniu usługi czyszczenia przekazał swojemu klientowi kilka prostych zasad, dzięki którym filtr DPF pozostanie w dobrej kondycji na dłużej.

Dziś podpowiadamy jakie są najczęstsze błędy w eksploatacji auta wyposażonego w DPF lub FAP.

Stosowanie dodatków do paliwa
Szeroko dostępne na naszym rynku uszlachetniacze do paliwa nie są najlepszym rozwiązaniem dla auta wyposażonego w filtr cząstek stałych. W praktyce to co miało pomóc może zaszkodzić – zmienione właściwości paliwa mogą zakłócić pracę filtra.

Zły stan osprzętu silnika
Bardzo często zapominamy, że żywotność DPF zależy nie tylko od nawyków eksploatacyjnych, ale również od stanu podzespołów takich jak wtryskiwacze, turbosprężarka czy zawór EGR. Bardzo często przy uszkodzonym wtryskiwaczu, który podaje zawyżoną dawkę paliwa, stan DPF pogarsza się w ekspresowym tempie, ze względu na powstające duże ilości sadzy.

Błąd w tankowaniu
Auta francuskie z filtrem FAP na pokładzie, wymagają wzbogacania paliwa dodatkiem, który obniża temperaturę spalania sadzy, dzięki odpowiedniemu dozowaniu do baku. Tankowanie małych ilości paliwa może skutkować wystąpieniem błędu w pomiarze, a tym samym dodania niewłaściwej dawki dodatku. Dlatego w tym wypadku zaleca się tankowanie każdorazowo pełnego baku paliwa.

Dynamiczna jazda na niskich obrotach silnika
Analogicznie jak wyżej – przy wciśniętym do oporu pedale przyspieszenia wtryskiwacze muszą podać maksymalną dawkę paliwa. To powoduje, powstawanie duża ilość sadzy, która zostaje zatrzymana przez filtr

Stosowanie „zwykłych” olejów
Stosowanie standardowych olejów silnikowych do jednostek wysokoprężnych z DPF powoduje, że popiół powstały ze spalania dodatków zawartych w oleju, zatyka porowatą strukturę filtra i ogranicza jego przepustowość. Dlatego zaleca się w tym wypadku oleje niskopopiołowe.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny